1004

Partint de la base que pagar una conexió a internet sense fer-la servir és del gènere tonto, fa cosa d'un mes un servidor va iniciar les negociacions pertinents amb Telefònica per donar de baixa l'accés a internet de casa dels meus pares.

 

I fins ahir no vaig començar a veure la llum al final del túnel.

 

[@more@]

La meva primera trucada al 1004 va ser d'antologia. La recordo perfectament. Va ser una nit de diumenge de mitjans de gener. Bienvenido a Telefónica, va dir la senyora del 1004. Era una màquina, vale, però se la notava molt humana. Entre tot el reguitzell d'opcions disponibles em va llamar l'atenció aquella de Si vol ser atès en català polsi dos. Nyeeeeec. Dos polsat i musiqueta de línies ocupades.

 

Dinou (sí, ú, nou) minuts més tard la música deixava pas a un poc esperançador: Telefónica, bona nit. Li atén Yessi. En què puc aiudar-li?

 

Hola Llessi (aixins, catalanitzant-li el nom), mira, que volia donar-me de baixa de l'internet. La Llessi em pregunta el número de la línia. Li dono. Em pregunta el NIF del titular de la línia. Li dono. Pitja quatre tecles i em diu que ja està.

 

Ja està. Flipo mandarines. Com? Que ja està? I no he d'enviar una carta? Ni un burofax? Ni un escrit? Ni un algo? La Llessi m'assegura que no. Jo insisteixo: i no em carregareu cap més rebut? La Llessi em perjura que no. I jo penjo convençut que el món és meravellós, que tots els mites sobre Telefónica són falsos i tots els tòpics sobre les Yessis una camama. Però ai las!, il·lús de mi, el dia 1 de febrer, puntualment, em carreguen el rebut.

 

Torno a trucar al 1004. Una vegada i dues i tres. Que si les línies estan ocupades. Que si l'horari per tramitar baixes és de 8 a 22. Que si es talla la comunicació mentre estic parlant amb l'operadora. Que si resulta que jo sóc de Telefònica, però vaig contractar l'accés amb Terra i ahora le paso. Que si pim, que si pam, fins aquesta setmana no n'he pogut treure l'aigua clara.

 

Resumint: per tramitar la baixa cal enviar un fax (o un mail) indicant clarament (1) els datos del titular del contracte (adjuntant una fotocòpia del DNI); (2) el número de la línia associada a la connexió i (3) el motiu pel qual se sol·licita la baixa.

 

Alto. (1) i (2) em semblen molt bé. Però… i el motiu pel qual sol·licito la baixa? Què n'han de fotre? És que si algun dia baixo al Mercadona i deicideixo no comprar fectus el senyor Hacendado em trucarà a casa sol·licitant-me'n el motiu? Si ho volen saber per fer estadístiques que m'ho diguin clarament, però que no em vinguin amb indirectes, que no les pillo. I a més, jo sóc d'aquells que si l'enquesta és voluntària segur que la relleno, però si és obligatòria m'hi nego en rodó!

 

M'he enfadat, sí, no puc fer-hi més. Però aquí em teniu: molt protestar i molt queixar-me, però tan bencregut com sóc, a l'hora de la veritat he obert el Word, he sel·leccionat la plantilla Fax Moderno i he redactat i enviat el putufax sol·licitant la baixa i explicant-ne clarament el motiu, no fos cas que l'1 de març em tornessin a carregar el rebut. Jo diria que queda clar…

 



Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

13 comentaris a l'entrada: 1004

  1. Jordi diu:

    Benvingut al club, vaig passar-me un any i mig demanat l’alta i entre d’altres excuses van dir-me que els veïns insolidaris no permetien penjar cables a les seves façanes.

    Potser si hagués pensat en enviar un fax explicant que el senyor Venanci de Girona (que té sis fills) ho necessitava ara tindria línia.

  2. mafalda diu:

    Benvolgut Zinc,
    veig que encara no heu entès que les preguntes es contesten i punt!
    Sort que al final heu reconduït la vostra conducta.

  3. XeXu diu:

    No pot ser. En aquest blog ja no sé quan una cosa és fantasia i quan és realitat. Vas enviar el fax parlant del senyor Benanci de Girona (que té sis fills)?? Ets el mestre. Quan hagi de fer un tràmit així, et copiaré i posaré algun motiu per l’estil, a veure com els surten les estadístiques després.

  4. elur diu:

    Molt bo el fax!

    I no és que vulgui desanimar-te, només advertir-te i avisar-te del que et pots trobar. A casa dels pares, vam demanar la baixa de l’adsl, també per fax i amb tot el tinglado… al cap d’uns dies ens havien donat de baixa la línia de telèfon!!!!! Ens hem hagut d’acostumar a un nou número, després de més de 30 anys amb el mateix, i el que teníem abans està inoperatiu.
    Espero i desitjo que no et passi el mateix.

    Salut!

  5. No hauries d’afegir al post: extremadamente peligroso, realizar bajo supervisión de un adulto y/o no hacerlo en sus casas???
    Et superes dia a dia. Ara, ja et dic jo, qualsevol “atisvo” d’esperança de que mai algú et consideri normal va desapareixent. Menys mal que els rarus molen! 😉

  6. bluf... diu:

    Jajajaja els que fliparan mandarines són els de telefònica! Ja els veig buscant a les bases de dades l’usuari Venanci de Girona (que té sis fills).

    Per cert, caldria esmentar que la Yessi és extremadament imbècil, ineficaç i burra!

  7. Jordi, espero que no triguin un any i mig a donar-me de baixa. El nom del senyor Venanci de Girona (que té sis fills) obre moltes portes…

    Sí, mafalda, però el dret de queixar-me no me’l poden quitar!

    Xexu, tot i tothom qui surt en aquest bloc (així com les fílies i les fòbies d’un servidor que s’hi esmenten) és rigorosament cert (llevat de l’embalsamador de lilàs, esclar). Sujuru!

    Ai, elur, no m’espantis. Viam si em tallaran el gas!

    Gràcies Tarambana per aquest compliment (tan apropiat venint d’algú que s’enfila a les escales del Vinçon cridant: a l’abordaje!)

    Ben dit, bluf…! Segur que la Yessi surt amb un santi! Cop de mall a tots dos!

    Oitant, carmela! Jo és que no tinc criteri que hi ha cèntims en joc! N’hi ha per alquilar sillas, ja ho sé, però és que donar-se de baixa d’una cosa d’aquestes no és comsoplar y hacer botellas!

    Salutacions a vós, Yeral!

  8. Roi diu:

    La Yesi surt amb el tiu que tingui el cotxe més guapo

  9. NeoPoeta diu:

    MAGNÍFIC, ESPECTACULAR EL FAX!

    Jajaja que bo! Zinc, ets tot un mestre!!

    Per sort jo mai m’he trobat en una situació semblant… però segur que no me’n sortiria tant bé com tu xD

  10. marta diu:

    Què bo, què gran!! Quin riureee! M’ha encantat la frase ‘Si ho volen saber per fer estadístiques que m’ho diguin clarament, però que no em vinguin amb indirectes, que no les pillo’ però amb el fax m’ha conquistat, com diria la Preysler. Fantasia per a les enquestes! Sí senyor.

  11. musa diu:

    Ben fet! I per a què el volen saber el motiu? “Senyureta, és que m’han tirat la casa a terra i, com comprendrà, ja no faré anar més l’internete allà”. Casum breus, espaviiiiiil!”

    Miedo me da el dia que haguem de donar de baixa alguna cosa d’aquestes. Pot ser infernal, però caldrà prendre-s’ho amb humor, que hi ha coses que reclamen més la nostra preocupació.

    Salut!

  12. Mira, a casa ens passar el mateix amb Tele2, Canal plus i Telefònica. Vam estar una quants mesos així i, finalment, ho vam arreglar pel dret. Vaig trucar als números de les empreses, però no al de “atención al cliente”, sinó al seu. Vaig dir-los que n’estàvem farts de parlar amb màquines que sempre ens donaven la raó, per a després veure que ens seguien carregant els rebuts. Els vaig dir que la conversa havia quedat gravada perquè n’estava fins als ous i que, si em tornaven a carregar qualsevol cosa al banc, els denunciaria. De passada els vaig informar que no volia que em truquessin mai més per cap promoció i que, si ho feien, també els denunciaria per conservar les meves dades personals malgrat have-me donat de baixa. Tot això a crits, és clar. Des d’aquell dia no vam tenir ni més rebuts carregats ni més trucades d’ofertes i promocions. Ens devien ficar en una mena de llista negra d’exclients ultra cabrejats. Per mi, perfecte.

    La clau està en el següent: Quan de seguida et tallin per dir-te “para esto debería llamar a Atención al cliente”, immediatament respondre: “No me da la gana i no tengo más tiempo para perder” i continuar amb la descárrega de fúria.

  13. Compte amb el link de gènere tonto!!! No fos cas que el Sr Venanci tingui alguna filla que se li pugui enfadar…

    De nou el torno a felicitar. Sempre ens hem de menjar trobar-nos qui no ens sap atendre en català!? I a sobre esperar 19 minuts per trobar algú que amb prou feines es defensa?

    Fins i tot Edmilson defensa millor.

Els comentaris estan tancats.